Mitt hem i Penampang

Nu när jag i stor förtjusning har fört över bilder och videos från mitt äventyr till datorn, så måste jag ju dela med mig av lite godingar. Under min tid som engelskalärare på Borneo bodde jag hos hövding Matine med många familjemedlemmar samt fyra av mina danska raringar. Tillsammans var vi stationerade i denna rosa villa under en månad, fast jag och rumskamrat Lasse for till Bali åtta nätter så det var väl snarare under tre veckor detta var mitt Malaysiska hem.

Sista dagen innan vi for bestämde jag mig för att filma lite av huset. Jag ser ju rätt blek och trött ut, sistnämnda stämde garanterat in men förstnämnda beskyller jag kameran för. Eheh.

Det var rätt trångt under tiden där. Idag har jag svårt att begripa hur jag ens kunde sova i ett rum där fem personer delar fyra sängar och jag alltid var en av som delade, det var superfuktigt och vi hade endast en fläkt, packningen täckte alla golvytor och väggarna hade noll ljudisolering. Men det gick, för att jag trivdes där. Jag jobbade på en annan skola än mina rumskamrater och efter varje arbetsdag kom vi hem och pratade om dagen, drack lite kaffe, spelade spel och delade middagar med den ena maträtten intressantare än den andra.

Det var ballt att bo i Penampang.



Peace♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback