juleklappar



Pratade med Bella i telefon. Snacket ledde oss kvickt till Juleklappar. Det börjar ju liksom bli tid för att inhandla dem snart, och jag försökte få fram någonting hon kanske kunde tänka sig vilja ha. Men det var liksom inget sug efter julklapps från någon utav oss.

Så vi bestämde oss för att gå ut och käka istället. Och jag kan inte tänka mig någonting mysigare.

Dock, på temat Julklappar
: Jag tycker det är supermysigt att sitta och öppna julklappar tillsammans. Om man ger presenter till folk som står en närmast för att man vill ge dem, så är det ett sant nöje att ge bort någonting. Och självfallet att få, nu ska jag inte leka för korrekt här. JAG ÄLSKAR ATT FÅ SAKER JAG VILL HA. Så. Jag erkänner, shoot me. En personlig gåva, eller en sådan som man verkligen önskat sig av praktiska skäl, kan underlätta i hjärta eller plånbok. Och nu när jag lever studentliv (stackars mig som aldrig har pengar och så vidare) så fattar jag ju innebörden av att faktiskt få en dammsugare istället för att äta müsli utan fruktbitar en månad för att spara cash till att köpa en själv.

Julen behöver inte vara all that bad. Man kan ju köpa vettiga saker. Eller göra fina saker. Finns något finare än ett album från en nära vän? Eller ett vackert kort från en familjemedlem? Smörigt och helt sant; finns ingenting finare.

Eller. Jag tror möjligtvis att en resa runt jorden skulle klå ett fint kort.. Men det får man inte säga högt va? Det var inget. Jag vill ha ett fint kort.


Kommentarer
elin säger:

Ordet "present" är förbjudet! Det är Ozzy som lämnar presenter! Människor lämnar paket :P

2011-12-13 | 12:41:02
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback