håkan juholt

Det finns ett enormt problem hos Socialdemokraternas nuvarande partiledare, enligt mig. Han gör enligt boken ganska mycket rätt efter sin skandal. Deltar i TV-program som Skavlan, vill bemöta folk som klagar på gatan, försöker bygga upp en profil som gör att man på något vis får en relation till hans person och politik.

MEN, när man säger sådana här saker;

"Jag är en tävlingsmänniska. Jag tycker inte om att fölora. Det kanske inte är någon god egenskap, men jag har aldrig låtit mina barn vinna i någonting för att dom är barn. Dom får vinna när dom är bättre än mig, inte för att dom är barn. "

då kan man säga det med humor, med lite distans. Men när Håkan säger sådant här så är det inte skämtsamt, det är med en fixerad blick och mungipor som inte rör på sig. Och då blir han osympatisk.

Och jag är mer socialdemokrat än tvärtom, men jag vill inte ha honom som ledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback