matt



Förändring är allt. Det sker hur man än gör.
Och visst är det bra att det är så,

Tid förändras och vi följer med i otakt, mångsysslar och träffar personer som formar oss, upplever saker som ställer om. Livet, är det.

Livet är ett vi fyller. Kallad det bägare, bokblad, vilken klyscha som helst. Men livet ger och det tar med sin förändring som verktyg. Vi lär oss sätta värde det som passerar eller stannar längre stunder, sätter betydelse i det vi har om oss.

Javisst.

Mycket ändras just nu. Det känns som att saker tas ifrån mig och det är som i drömmarna där man vill skrika men upptäcker att man har blivit stum, eller de där försöker springa men inte rör sig framåt. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska få dem tillbaks, om det går att stoppa. Och säkert är det så att jag bidrar till förändringen för inte mycket lämnas till slumpen.

Det går bra för mig på många sätt. Jobb, träning, satta mål. Aspekter i livet som blir huvudroller många delar av dagen.

Men om jag skulle dö imorgon tänker jag att av allting jag har lärt mig i livet är det något så fundamentalt som; att älska är det viktigaste. Jag tror inte på mig själv som en fungerande individ utan de jag älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback