det enklaste i livet


Soldag igår också.

Helt ledig. Inleder dagen med att finna en ny favoritpromenad längst vattnet, och när mamma vill hem så vänder jag i dörren och cyklar sedan ut och tillbaks till stället.

Lägger mig i gräset, i ögonvrån glänsande vatten, himmel blå och fiskare på bryggor. Fågelkvitter och folk som fikar på sina altaner med parasoll utfällda för att solen faktiskt är starkt.

Känner gräset sticka mot armbågarna eftersom att skjortan jag ligger på är för liten. En obekant känsla; var det verkligen så längesen att vill rycka bort armen för att strävt och mörktgrönt gräs kan stickas lite?
Ler. Jag ler, ler och huden är alldeles varm. Det känns fortfarande att jag legat i solen.

Tänk att jag har legat i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback