"Jag förstår inte varför folk är så arga blablablabla"

Skrivet utav Marie-Louise Enderlett, SD kandidat, på facebook;

"Ställ upp invandrarna här på filmen och sätt en kula mitt mellan ögonen, lägg dom sen i en påse och sätt på frimärke och skicka dom dit där dom hör hemma".

Kanske är det därför vi demonstrerar mot SD.
Demokratiskt invalda men ändock; rasistparti.

(Hennes ursäkt för kommentaren? "De kastade saker och betedde sig". Bra politik. Jag skulle vilja höra Reinfeldt förklara att alla bråkiga ungdomar från och med våren 2011 ska skjutas till döds med ett skott i pannan, svensk eller inte, och se människors reaktion..)

Kommentarer
Linn säger:

Nej men annika då. SD har faktiskt också rätt att säga vad dom vill. Du kanske tycker vi ska avskaffa demokratin?



Jävla idoiter. Jag blir så rädd!

2010-09-22 | 21:23:09
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
rhths säger:

personen som sa detta är ett jävla spån, men är knappast en bild av hur andra sd-politiker är

2010-09-24 | 00:53:42
Annika säger:

rhths: Jag har ett ganska stort överseende med större delen av de som har röstat SD för att de 1) vill ta upp invandringsfrågan 2) förmodligen inte har gjort sin research om de anser att SD är det lämpligaste paritet att göra detta via.

Det jag däremot inte har någonting för är SD politikerna själva. Det ska mycket förklaringar till om jag ska acceptera att någon engagerar sig politiskt i det partiet. Jag tror till och med att många som är SD politiker är med i svängen just för att det är ett så omspunnet parti, det är en spänning vissa söker sig till.

2010-09-24 | 09:04:44
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/
rhths säger:

Jag vill börja med att säga att jag håller med dig.



Sen tror jag att det viktigaste nu vi kan göra för att se till att inte SD får större makt i nästa val, är att på allvar ta tag i invandringsfrågan nu. Tror det hjälper mer än allehanda protester. Jag personligen tror till och med att alla protestaktion spelar SD i händerna.



Det ska vara möjligt i Sverige att vara kritisk till regeringen invandringspolitik utan att bli rasiststämplad, jag tycker NÅGOT är fel när invandrare blir ihopbuntade i egna områden etc. Det har gått för långt när brandmän och poliser blir attackerade av stenkastare i rosengård när de gör sitt jobb. Det går inte att bortse från detta.



Genom att ta frågan seriöst tror jag att man har störst chans att slippa SD nästa van, vilket jag hoppas vi gör!

2010-09-24 | 14:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback