"ha det så kult på restaurangen"

Ikväll åt jag hjortytterfilé med rödlökssås, på restaurang.
Imorgon är jag på kräftskiva och dricker champagne.
Om en vecka kättrar jag på väggarna här hemma i nervositet.

Om en månad..

ja då vet jag inte om vart jag är.
Det är en skön känsla det.

Jag har massor att ordna. Så mycket spring hit och dit och så mycket saker att hålla reda på att jag faktiskt inte vet hur jag ska lyckas samla ihop mig och faktiskt ordna allt, jag vet bara att det kommer gå bra till slut. Efter en sjukt stressig vecka med en svettig plånbok. Och jag inser att det är lite konstigt uttryck men om något så är min plånbok fanemej svettig av alla mina köp hit och dit. Min lista tar liksom aldrig slut, hur mycket jag än tycker jag bockar av. Hur ska min rygga inte väga över 20kg?

Ujuuuuuuuj.
Jag är inte backpacker-anpassad ännu.

DET JAG TJÖTAR OM:
♦ Beställde linser tre veckor sedan, för att vara ute i god tid. Hämtade idag ut denna påse med endagslinser för ett halvår. Ser när jag kommit hem att jag har fått fel styrka på linserna. Vet nu inte om jag kommer hinna få de jag egentligen ska ha före avgång. Fuck.
♦ Har en lååång lista på gårdsalternativ att bo på i Taiwan. Ska hinna gå igenom denna, hitta den mest lämplige och kontakta för att se om jag redan nu kan bestämma datum att åka dit. Detta för att få ut så mycket som möjligt utav mina 29 dagar i Taiwan. Helst ska jag höra av mig typ, nu. Blir svårt att fixa från regnskogen..
♦ Ta mig till VaccinDirekt och reda ut lite frågetecken gällandes mängden malariatabletter de har ordnat åt mig. Verkar inte stämma. Jag vill helst inte ha malaria..
♦ Boka biljett till Bangkok från Taipei.
♦ Hitta hostel att bo på i Taipei (de bra&billiga bokas i förväg där).
♦ Fixa ficklampa, extra minneskort, vandringssandaler, slitstarka icke-svindyra byxor, hitta ickedyr skjorta, lås till väska, bra arbetshandskar för skog, reslakan, reskudde, myggnät osv osv
♦ Betala min försäkring.
♦ Samla alla helt stört viktiga dokument.
♦ Samla alla sladdar och tillbehör till min obligatoriska mängd kameror. Tre kameror, tror ni jag klarar mig?
♦ Aktivera nytt bankkort och se över hur jag ligger till ekonomiskt(gulp).
♦ Hinna provpacka och väga väskan i hyfsat god tid.
♦ Se över att allt funkar med skype och resdagbok så ni inte tappar bort mig.
♦ Typ... Klippa mig. Samla mig. Träffa vänner. Andas lite. Sova i min sköna säng.

Nu vill jag att ni ska ha i åtanke när ni läser denna lista, att jag är ett tvångsneurotiskt kontrollfreak; under en normal tågresa hem kollar jag i snitt ett tjugotal gånger om jag verkligen inte tappa mina nycklar, min mobil, plånboken, SL kortet..

Hahahaa kommer gå bra detta..

*Nervöst sammanbrott*

MEN JAG DRAR OM ÅTTA DAGAR FATTA NAAAAAAAAAAAAAAAAJS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback