Lady Gagaloooo



Det är ju en del skriverier nu när fröken Gaga besöker stan igen

Jag tycker hon gör riktigt skön musik. Men hur töntigt detta än må låta så tycker jag mer än så att hon är en fin förebild. Knappast för hennes texter eller för hennes outfits i sig, utan för det hon säger i intervjuer. Hon vill att man ska vara den man är och se ut som man känner för. Det låter förstås simpelt och yadda yadda, men det är inte det. För vi allesammans följer normer vare sig vi vill eller inte.

Ska man sticka ut ska man göra det på rätt sätt, när det gäller både kläder och smink. Sociala oskrivna regler har haglat över oss hela livet. Så jag tycker det är helt galet inspirerande med någon som ger blanka fan i det, det är inte enkelt.

That being said ska det bli fantastiskt att se henne i Globen imorgon. Jag hade inga planer för kvällen så jag bokade precis en helkass plats på C-läktaren för några hundra, kommer verkligen bli kul! Hon sjunger väldigt bra live och jag ser fram emot att höra Speechless, Bad Romance och Paparazzi. Jag får väl ta med en kikare eller nått för jag sitter så långt upp.. men jag är övertygad om att jag får roligare där än hemma framför TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback