En höjdarkväll i Maj

Bellarus ringde mig och frågade om jag var på att åka och spela gitarr och sjunga vid en sjö med lite picknick! Det var solklart ett ja, och ett par timmar senare satt vi på en höjd med utsikt över vattnet och hade lite frukt och morotskaka till förtäring. Hon började spela lite låtar med Johnossi och jag fick prova på att faktiskt sjunga på riktigt, och det var riktigt avslappnande. Just då var det lite folk omkring oss och de verkade mest tycka hela grejen var trevlig så vi körde på lite fina låtar.

Men sen... Ja alltså, folk började röra sig hemåt när solen gått ner. Vi två började istället freebasa fram en låt, en riktigt catchy låt med en text som jag inte ens kan skriva ut här. Den är helsjuk och det är kanske lite oroväckande att vi kom på orden så lätt, men jag står fast vid att det är ett skönt sound! Till slut stod Bella upp och gick lös på gitarren och började skrika i bakgrunden varpå jag höjde ribban på min sång och bara flippade ur.

Sen när vi gick därifrån såg vi att det satt två personer bakom oss. Eh. Awkward.
(Utan att avslöja för mycket kan ni ju tänka er att jag sitter och vrålar "AAAASS" medan Bella spelar och skriker gällt med inlevelse).

För att avrunda en redan helstojig kväll, träffade vi på Aijam från persiska viken.
Det här var en man som stod och predikade för folk på stationen, och såsmåningom vände han sig till just oss. Konversationen (snarare monologen) är väldigt svår att sammanfatta, så jag väljer helt enkelt att delge några citat från Aijam.

"Dom e som potatis, dom vet inte vad som händer i världen"
"Om du har vapen - Raj Raj!"
"Göran Persson med sin ryggsäcksmage"
"Syster... I love you. Du är så vacker med dina glasögon. Jag älskar en kvinna med intellekt. Du ser rakt på mig med din glasöga - men jag är oskyldig".

Riktigt bra kväll. Nu ska jag skriva på en låt.

Kommentarer
Isabella säger:

Tack för en underbar kväll love!<3

2010-05-19 | 19:50:12
Bloggadress: http://cocaineblues.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback