Ahhhhhh äntligen herrejistanes

I början utav gårdagen visade termometern 20 grader.
Jag blev lite ställd nästan. Tänkte, vad är detta?
Är det för varmt för skinnjackan idag? Är det här den där mytomspunna säsongen sommar, som enligt sägnen dyker upp några månader per år även här borta?

Så jag liksom tog på mig en tunn jacka och la ner halsduken i väskan, för säkerhets skull. Sen öppnade jag dörren och kände strålar som värmde mer än på så löjligt länge. Strålar som inom några minuter hade tillåtit att jag tog av mig jackan och stod vid busshållsplatsen kämpandes mot impulsen att springa hem fort som fan och dra på mig ett par shorts istället.

Jag bryr mig inte om att det är mulet idag.
Igår var bevis nog. SOMMAREN ÄR HÄR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback