Var det någon som sa Afrikan?

Jordbävningen i Chile är hemsk och förtjänar all sin uppmärksamhet, må alla drabbade ta sig ur detta så väl de bara kan. Alla de som har förlorat sina liv gjorde det på ett sätt som verkligen känns i hjärtat. Vila i frid.

När rapporteringen inleddes angående jordbävningen i Chile låg dödssiffran på drygt hundra personer.

Visste ni att det nu även har inträffat ett jordskred i Uganda, med hundra dödsoffer?
Jag läste det i metro, längst ner i ett hörn. När man hade hundra bekräftade offer i Chile var rubrikerna stora och många - men detsamma gäller inte för det som har skett i Uganda. Jag kan se det klara sambandet med att det är fler medborgare av Chilensk härkomst här i Sverige, men det gör mig ändå illa till mods att skillnaderna är så stora.

Människa som människa.
Offer som offer.

Eller?


Kommentarer
emmi säger:

vet du vad jag tycker? att du ska börja skriva för lavaland! :D du och dina texter behövs där!

2010-03-04 | 10:36:17
Bloggadress: http://eyegasm.devote.se
Isabella säger:

Fyfan, bra uppmärksammat. Vila i frid.

2010-03-04 | 21:44:35
Bloggadress: http://cocaineblues.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback