Glädjetårar!

Jag hittade ett kuvert i mitt rum när jag kom hem.
Jag behövde inte ens läsa klart första meningen i det bifogade häftet innan jag börjar böla som en överväldigad fjant i sitt absoluta esse.

"Hej Annika,
vi har nu fått bekräftelse på att du är inbokad på Äventyrsresa till Borneo med start 2010-09-27 och slut 2010-11-21. Bifogat finner du packlisa, häfte om Borneo, ett formulär samt preliminärt program för din resa.
"

Ja hörrni, då är det bara för mig att boka flyg till Kota Kinabalu.
FÖR JAG SKA TILL FREAKING BORNEO I ÅTTA VECKOR!!!

För er som inte vet så är Borneo världens tredje största ö, uppdelad mellan Malaysia, Indonesien och det lilla landet Brunei. Jag kommer att besöka Sabah, i den Malaysiska delen. Ön är i högsta grad tropiskt i sitt klimat, och därav så pryds den utav böljande regnskog fylld till toppen med djur- och växtarter, flera tusentals utav dessa är helt unika för just Borneo. Och då har man inte ens upptäckt alla.

Mitt reseprogram är helt fantastiskt. Det är kombinerat äventyrs- och volontärarbete, och till mitt hjärtas mest angelägna glädje så sker en del utav det volontärarbetet i samarbete med WWF. Jag trodde enbart att jag skulle få lära ut engelska i en by, men icke, jag ska få jobba med träd och orangutanger under de två sista veckorna också. Ni anar inte hur glad det gör mig.



Sedan några år tillbaks har ett av mina viktigaste mål i livet varit att få uppleva regnskogen ordentligt. Det målet kommar att uppnås med råge, jag kommer att vara på en plats som andas liv. Där finns alltifrån världens största blomma till orangutanger, noshörningar, elefanter, näsapor och över 700 trädarter.

Jag kommer att befinna mig på en utav de platser i världen där människan är gäst. Ett praktexemplar utav ekosystemet där befolkningen utav mänsklig sort faktiskt anpassar sig efter och lever med naturen. Det är äkta. Jag tror verkligen att det här är bland det bästa en person kan uppleva för att lära sig att respektera allt levande.

Frågan är bara hur jag ska kunna tygla min längtan det kommande halvåret.

Reseprogrammet läggs säkerligen upp här i bloggen snart. Det är helt uppfyllande fantastiskt! Jag är så exalterad!
DET ÄR FANTASTISKT!!

(Jag är i regel emot att använda smileys i bloggen, men det här kräver en riktigt redig line-up utav :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D! Sådärja. NATTI)


Kommentarer
Elin säger:

Helt underbart! Är superglad för din skull!

2010-03-06 | 17:01:42
Bloggadress: http://dissolve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback