Bestulen på jobbet

Idag blev jag bestluten på 500 kr utav en två meter lång, bred man.
Jag insåg detta i ungefär samma veva som jag även insåg att jag inte kunde göra särskilt mycket åt det i dåläget, och det var frustrerande.

Han var en klassisk bedragare.
Han köpte choklad för 49 kr och betalade med en 1000 lapp.
Sedan när jag gav honom hans 951 kr tillbaks spelade han korkad, och mumlade på taskig engelska att han ville se kvittot. Sedan kom hans första move. "Oh, I no pay with hundred?". Då ville han ha tillbaks tusenlappen, ge tillbaks växeln till mig och sedan betala med en hundralapp istället. Medan jag ordnade med allt detta viftade han med en stor bunt egna pengar och ställde frågor för att distrahera mig.

Allt som allt behöll han en femhundring som skulle ha givits tillbaks till mig.
När jag upptäckte att någonting var på tok så påpekade jag för honom att jag trodde pengar fattades och frågade om han var säker på att han gett tillbaks allt, men då började han mumla på sin halvkassa engelska och leka oskyldig.

Nu hade jag hemskt gärna flippat ut, ringt väktare eller knäckt honom men då bör vi ha följande i beaktning:

Profil 1: Ung kvinna. Lång och smal. Omusklad, ont lite varstans. Ingen annan i butiken.
Profil 2: Man i yngre medelåldern. Lång som ett hus och bred som en ladugård. Iskalla ögon och gigantiska händer. Erfaren bedragare. Ingen annan i butiken.

Sååå vem tror ni skulle vinna?
Jag skulle tippa på herr fejk-ryss-chokladköpar-bedragare.

Ah, förtjusande man.


Kommentarer
Brush säger:

Ich ibe MAFFIA!

2010-03-24 | 09:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback