Den blomstertid nu kommer med lust och.. död?

















Nu har jag haft en vissen blomma i mitt fönster i sisådär nio månader och börjar fundera så smått på att det kanske vore rimligt att avlägsna den. Flowerpower-jaget föredrar levande blommor. Dock är det relativt dyrt, men jag tror att jag ska investera i några färgranna jäklar som inte har fraktats för långt.

Jag måste dock erkänna att lilla jag, relativt ny som erkänt blomsterkär, också är en mördare utav växtlighet. Ge mig en bukett och den vissnar snabbare än den bör. Ge mig en lättskött palm som knappt ens behöver vattnas och se hur den sakta förfaller och efter ett tag ser uppriktigt deprimerad ut(true story. Jag tittar på den nu och blir för fan nedstämd, RYCK UPP DIG DAMNIT. Palmer ska inte se ut som skalliga golvmoppar med mindrevärdeskomplex). Jag har inte gröna fingrar som man säger och det känns ju lite som att jag borde skaffa det.

Mitt sommarlöfte; inte döda blommor fortare än ämnat! Woho! Storslaget.
Stackars mina små oskyldiga testblommor, men förändringen måste ske, annars kommer det se ut som en kyrkogård här inne. Kanske får lova mig själv att slänga döda blommorna också. EHE.

Kul regn idag.



Kommentarer
Linn säger:

EXAKT sådär är jag!!!! Fattar inte hur de kan dö så fort när alla andra blommor i huset lever, inte okej! Nu har jag en liten kaktus som inte behöver vatten, får se hur lång tid de tar att döda den..!

2010-06-18 | 15:31:59
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback