Randomness

Åker man kollektivt och rör sig bland mycket folk varenda dag, då är det oundvikligt att stöta in i människor av kategorin något knäppare. Ta idag, till exempel.

Jag går ned för en trappa, och vid trappslutet intryckt i ett hörn står en kvinna lite framåthukad. Hon håller en banan i ett grepp som bara kan liknas vid en ilsken primat som skyddar sitt byte ifrån fiender, och hon blänger på mig ilsket. Jag tänker följande.

1) Varför står du framåthukad?
2) Varför är du arg på mig?
3) Varför tror du att jag vill ha din banan? Jag vill inte ha den. Du kan äta den själv. Jag har en banan i min väska.
4) Du ser normal ut i övrigt. Har du en dålig morgon? Väntar du på någon som är sen, och därav bereder du dig för att kasta bananen på denne? Våld löser ingenting. Sluta kasta bananer på folk!

Socialt accepterat or not, jag blir mest av allt nyfiken på detta underliga beteende. Få människor har blängt så fördömande på mig som just denna kvinna med en banan i sin ena hand. Jag kommer fundera vidare på detta i stillsamhet under dagens övriga timmar. Banankvinnans hemligheter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback