Nej fyfan vad sorgligt

Jordbävningen i Haiti som skedde idag tros ha lett till död för över 100 000 människor.
Med en förödande sjua på Richterskalan begravde ett kortvarigt skalv en helt obegriplig mängd människor i massorna. Jag kan inte föreställa mig känslan utav sorg, förtvivlan och hjälplöshet som råder där i detta nu. Folk ligger och plågas, och alla kommer inte att hinna hjälpas.

Haiti är västra jordklotets fattigaste land, med lika många människor som i Sverige.

Mina tankar går till Haitis befolkning och alla de som var på plats idag. Alla som avlidit eller förlorat någon i tragedin, alla hemlösa, varenda en som har påverkats. 

Vila i frid alla ni som inte kom undan. Vila i frid.
Det finns inte ord för hur erat liv togs ifrån er.

Naturen kan vara så fruktansvärt oberäknerlig.
Fyfan, fyfan, fyfan vad sorgligt..

För er som känner er berörda har Läkare utan Gränser en fond för akuta insatser.
Klicka här för att läsa om hur ni kan bidra. Jag gav just 200kr.
Vi måste agera snabbt i de här lägena.

Kommentarer
Isabella säger:

Läste precis om det, är helt stum. Vila i frid.

2010-01-13 | 21:29:50
Bloggadress: http://cocaineblues.devote.se
Jenny säger:

Läste nyss i DN. 3 miljoner uppges vara drabbade. Det är helt sjukt.Lider me dom så otroligt :(

2010-01-14 | 09:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback