Mitt Äventyr

Nu kan kan jag inte hålla mig längre, det här är alltför häftigt!
Jag har bokat en resa till hösten. En resa till en av de mest tropiska och artberikade områdena på den här jorden. En plats som på grund utav skogskövlingen tyvärr riskerar att se annorlunda ut om ett antal år, och det är ett stort privilegium att få möjligheten att uppleva det dessförinnan.

Kära vänner, jag ska till Borneo!
Under åtta veckor kommer regnskogen i det Malaysiska området Sabah på ön att vara mitt hem. Åtta hela veckor!

Resan är kombinerad äventyrs- och volontärsarbete. Så inte nog med att jag kommer att få bo i samma skog som näsapor och orangutanger, jag kommer också att klättra upp för 4000m höga Mt Kinabalu i soluppgången, prova på cayoning, sova i långhus med stammar, få överlevnadsutbildning, lära ut engelska, turism och hygien till folk i Dusunstammar, bada i varma mineralkällor, snorkla vid en vulkan, vandra på de mest fantastiska platserna!

Jag kan inte fatta det. Det är bortom allt vad häftigt kan uttrycka!
Det är helt, helt sjukt och jag har skuttat, skrattat, skrikit, skakat och gråtit sedan jag tog det avgörande steget och betalade in bokningsavgiften. Det finns en minimal risk att resan är fullbokad, men efter att ha talat med resebyrån(som i sin tur skickar min bokning till en internationel organisation de samarbetar med) så verkar allting lugnt. Annars har jag redan en plan B så att jag inte blir för besviken.

Jag har bokat en tripp till paradiset. Regnskogen som jag länge har velat uppleva.
Det kommande halvåret kommer jag troligen varva mellan total glädje och att vara smått livrädd, sen bär det av till böljande träd, krävande utmaningar och massa livsfarliga djur! Wow.


Foto: Andrea Pistolesi


Foto: Andrea Pistolesi


Foto: mount-kinabalu-borneo.com


Foto: Roine Magnusson

 
Foto: Michael Fogden


Foto: Tim Laman, Natioanl Geographic

Kan ni tro det? För jag kan nästan inte det.
Jag vet inte hur jag ska få ner hur jag känner i skrift.


Kommentarer
Linn säger:

Amagaaaad va coolt!!!!!! Fan va bra gumman! Puss

2010-02-22 | 00:20:35
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
emmi säger:

SHIT VA HÄFTIGT. vilken livsförändrande upplevelse! vad modig du är! verkligen inspirerande!

2010-02-22 | 22:59:18
Bloggadress: http://eyegasm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback