Porque? Jag begriper inte.



När kedjor som spottar ut klädesplagg som vardagsmat väl lanserar kläder av organisk bomull så är det utav oklar anledning alltid basplaggen, alternativt allmänt tråkiga plagg, som får äran. Varför? Jag skulle vara så glad om jag hittade en organisk festklänning på galgen någon gång.

Det är för mig inte bara svårt att begripa, det gör mig irriterad. Jag har misslyckats helt och totalt när det gäller att vara en god konsument i klädväg (jag har till och med en tröja det står I love earth på som inte ens är organisk..). Detta för att jag handlar kläder väldigt sällan, och när jag väl ger mig ut i affärerna glömmer jag oftast bort att ens kolla efter miljövänliga alternativ. Det kryllar inte av dem direkt.

Det borde vara merparten i organiskt, där har vi logik.
Och jag ska givetvis börja leta bättre. Inga ursäkter.


Kommentarer
Linn säger:

De där har jag faktiskt också tänkt på. Så skumt! De känns ju inte som dom egentligen vill att man ska köpa dom utan drar med några stycken i sortimentet för att de ska kunna säga att de säljer det ifall någon jounalist kommer och frågar.

2010-02-28 | 23:19:51
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/
Annika säger:

precis, tråkigt att behöva se detså men jag tror inte det är tillräckligt stor efterfrågan för att göra ett större sortiment, däremot är miljöfrågan såpass aktuell att det ser snyggt ut och de slipper ifrågasättas. Det skulle vara otroligt uppfriskande om de hade ekologiska varor för att de själva insåg att det är viktigt.

2010-03-01 | 00:38:03
Bloggadress: http://nobigfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback