en sommarkväll på stan

Igår, efter att först ha hittat en fantastisk vacker utkiksplats där vi såg på solnedgången för att sedan vandra runt ungefär hela stan, så hamnade jag och Linn på en liten kinesisk restaurang på söder. Där fick vi lära oss funktionen på en manick som tydligen ska stå på bordet för att hålla maträtterna varma. Det tog oss en stund att förstå grejen. Vilket, för min del, blev en påminnelse om hur otroligt många kulturchockar jag kommer att stöta på Taiwan om några månader. Med tanke på att vi var uppriktigt förbryllade om hur denna lilla konstruktion fungerade, när den egentligen var otroligt simpel, så kan jag tänka mig att framtiden medför en hel del missförstånd för min del. Men det är la bara att kasta sig in.

Under kvällens gång blev det en hel del kyckling och däribland också en god mängd skratt. Vilket i nuläget är välbehövt, så tack för det raring. Dessutom pyrde stan utav aktivitet och överallt ljöd musik och sorlande människoröster, så känslan av att vara utomlands låg inte långt bort. Stockholm kan vara bra underbart ibland.

Idag är det söndag. Men det kvittar.




Kommentarer
Linn säger:

Men det kvittar. Precis så det känns om så himla mycket!

2010-08-16 | 00:31:17
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback