Men vad i..

Jag sitter och läser om Arne och Gunnel. Ett äldre par som har levt 63 år ihop, men som nu inte kommer att få dela äldreboende. Jag blir så ledsen. Jag blir så jävla ledsen.

Arne 94, säger det bäst själv.
"Det är åt skogen och skit. Det är hjärtlöst och bryskt att vi på ålderns höst inte får leva tillsammans."

De har levt ihop tre gånger så länge som de flesta av mina läsare har levt. Hon är demenssjuk och han är över nittio år gammal, rent bryskt kan man också gissa sig till att de är inne på livets oundvikliga slutspurt.

"När vi träffades trodde man ju aldrig att man skulle kunna hysa så här starka känslor för varandra 63 år senare".

Det är fantastiskt och fantastiskt sorgligt. Jag känner med dem.

Artikel.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback