A city of whirling trampolines



Jag absolut älskade utsikten från mitt hotellrum i Japan.
Varje kväll var jag lyrisk, stadskänslan är alltid mer effektiv rent visuellt på i mörkret. I alla fall om det är en stad som lever, och det gjorde Kagoshima dygnet runt. Jag satt på min säng och skrev resedagbok iförd min Japanska pyjamas, men jag gjorde många avbrott i skrivandet bara för att sitta och titta ut. Ofta med lite The Killers - Read my mind i lurarna för en optimal feeling.

En sak som dock slog mig i efterhand var att vem som helst som kollade upp i fönstret kunde se mig om jag hade lampan tänd. Det är ju förstås inte hela världen, men jag satt faktiskt i den sängen och bytte om väldigt många gånger. Så rent logiskt kan man ju tänka sig att jag har flashat mig själv för kanske rent utav tusentals Japaner - det är det inte alla som kan säga!

Note to self: Lär dig använda gardiner. Japaner ser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback