where we take this road

Jag älskar luften på hösten, det känns aldrig renare utomhus än den här delen på året. Jag älskar att gå på orangea löv som har fuktats lite lätt av dagg. Jag har väldigt lite emot regninga kvällar där träden ännu inte är nakna och stjärnhimlen är mörkt, mörkt blå. Synd bara att hösten är såpass kort innan den övergår till någon slags vinterhybrid med slask och rejäl kyla.

Idag på jobbet så hade jag i vanligt ordning inga kunder på morgonen och kunde därför ägna ett par timmar helt till att sitta och skriva. Det är alltid varierade saker som hamnar på pappret när man skriver precis det man tänker, seriösa tankebanor som snabbt växlas till tankar om ingenting. Jag gjorde likadant förra året och de papprena vill jag inte ens läsa - inte än. Jag vill inte veta om jag tänker likadant då som jag gör nu.

Mitt liv känns som en komplicerad ekvation. Går första steget fel så kommer resultatet inte bli korrekt i slutändan, så jag måste tänka noggrannt innan jag agerar. Det är bara det att jag har alltid varit väldigt usel på matematik. Jag mår bra och jag är glad, men jag står stilla. Att skaffa ett jobb var steg ett och någonting jag är väldigt tacksam för men därmed är det också läge att börja klura på resten.

En sak har jag i alla fall kommit fram till.
Realism dödar drömmar.
Jag kan göra vad jag vill.


Kommentarer
Skånesara säger:

MEEEN. Kan din blogg bara ta och SLUTA ÄGA min blogg!? Jag ska ripa min blogg, detta går ju bara inte. Han mår dåligt.

2009-09-16 | 21:03:48
Flemman säger:

Var försiktig me att inte tänka för mycket bara, även om det säkert är jävligt nyttigt och rätt soft att filosofera lite då och då :P Men blir man alltför fast i sina tankebanor blir man passiv, man vill räkna ut allt på förhand men det slutar bara med att man inte gör nånting :P Våga följa magkänslan och köra bara, det är ett hett tips ;)

2009-09-17 | 01:03:18
Bloggadress: http://indianbyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback