En jävla tönt har setts i ökenområdena..

Sitter förresten och kikar på lite bilder från det gågna året och fascineras av hur otroligt töntig jag såg ut i Sahara. Hela turistfjant syndromet fick sig en rejäl skjuts när jag tog på mig de där glasögonen.
Dom är verkligen skitfula. Jag fick för mig att de var guldfärgade piloter, men i slutändan är de bara en missbildad hybrid. Som jag betalade för och släpade med mig till en annan kontinent.

Men där sitter jag i Saharas utkant på en dromedar och ser fulglad ut med mina rosabrända vader och det enda jag har i minnet från den dagen är ändå lycka (eller okej; Lycka och värme).

Nu har skalan på favoritdjur övergått i en dramatisk kamp om Dromedar vs Sengångare. Jag kan inte förneka att jag har mer egen erfarenhet av de högresta kameldjuren, men samtidigt.. jag kan inte motstå en sengångares livsstil. Och jag har faktiskt sett en på Skansen, vilket får räknas. Konkurrensen är benhård, och resultatet förbli orsagt tillsvidare.

Nu så. Toodels.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback