Plingplingpling

Pull me out from inside.

Första advent om två dagar. Are you fucking kidding me?
Jag är inte ens i närheten av att inleda någon julklappshandling, jag följer definitivt inte med på adventsfika i Örebro (ledsen padres släkt men jag står fast vid att det inte vore bra för mig just nu), har inte ens tänkt på att börja julpynta hemma och velar om vad jag själv ska önska mig denna mytomspunna dag.

Jag tycker Julafton är mysigt. Men vi skulle kunna inleda hysterin två veckor innan utan att jag skulle klaga.
Jag har sålt Julte sedan oktober.

Kryddnejlika.
Hur fantastisk kan denna krydda vara, helt ärligt?
Don't get me started on risgrynsgröt heller. Min mardröm sedan barndomen (detta är dock ingen överdrift. Jag har under alla mina skolår inte ens klarat av att gå in i matsalen under dagar då det serverats risgrynsgröt med, urk, kanel). 

Nej hörrni.
Ge mig en veckas mental återhämtning sen blir det Julklappar på agendan. 

Nu ska jag väga upp 52 påsar te, blanda 5kg av vår alldeles egna teblandning, propagera för espressokaffe, göra cellofanpresenter och prata business med min chef. Hon brukar för övrigt skratta åt mig när jag är trött och skämta om att jag sover hela tiden. Men hon är himla go. Hon är från Iran och när jag sa på persiska att en person hade "fet röv" skrattade hon mer än någonsin tidigare i min närhet. Det var ett fint ögonblick i vår proffessionella relation. 

Ha en rolig fredag!

Kommentarer
Linn säger:

för att inte tala om julsångerna som redan spelats i en vecka!

2009-11-27 | 11:15:18
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback