Bäst på TV igår var inte någon Anka

Inatt vaknade jag upprepade gånger, fastän jag hittade en tempurkudde under granen igår, och jag drömde konstigt. Jag var halvt vaken och framför mig gick barnsoldater i Afrika. Små, små pojkar och flickor som antingen skulle bära vapen eller dö utav dem. Det var inte särskilt trevligt. Kan inte jag få drömma om någonting glädjesamt såhär i fluffig vinter?

Exempelvis såg jag det bästa ever på TV igår. En sengångare som skulle kloklippas. Jag kiknade av skratt, det var alldeles, alldeles underbart. Den var skitförbannad och skulle liksom vifta med ena benet för att hota, men det gick så sakta att det inte hade någon effekt alls. Plus att djurskötaren berättade att vissa sengångare är faktiskt så långsamma att de har alger i pälsen. För övrigt varade kloklippningen bara under ett par minuter sen fick den hänga i sitt träd igen.

Varför kunde jag inte drömt om det istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback