Familjen på finrestaurang

Igår var hela familjen samlad för att det var min pappas dag i kalendern. Vi begav oss till en hyfsat liten, fin Italiensk restaurang på söder. Jag måste erkänna att jag har svårt att känna mig helt bekväm på sådana ställen. Dels har jag ingen naturlig känsla för att sitta rakryggad och se proper ut när jag äter (kanske beror på att jag äter hälften av mina måltider i min säng framför TV:n). Dels så kunde jag inte låta bli att skratta högt när jag öppnade menyn som bestod utav ungefär åtta maträtter. Totalt. Det var sådär speciellt och egensinnigt liksom, jag insåg direkt att jag knappast kunde be om spaghetti med tomatsås där.
Maten serverades såklart i en stor, djup tallrik och täckte knappt hela botten. Det här var också en liten fnitterfaktor för mig, men den var väldigt god i alla fall.

Så vad pratar en familj om när den är samlad på faderns födelsedag?
Well. Min syster börjar prata om när hon var aspackad och två av hennes kompisar hade sex på henne(nej inga detaljer, vad tror ni om oss? Hon var däckad och fick veta efterråt), och jag börjar berätta en av mina favoritberättelser om när en av mina kompisars föräldrar halkade i hennes spya.
Sen vi skrattade gott och ogenerat. Dessutom skämtade vi hela kvällen om hur whitetrash vi var och hittade på en hel del logiska anledningar till varför.

Någonting säger mig att det inte var de vanligaste samtalsämnena på det där stället.

(På kvällen spelade vi TP relativt sent och alla var lite trötta och flummiga, så jag började kalla min pappa för "din jävel" när det gick bra för honom, och han svarade med "well fuck you haha", det var väldigt familjärt och trevligt. Efter ett tag var vi alldeles för ofokuserade och fick ge upp spelet med pappa i ledningen)

Kommentarer
Jenny säger:

aaaaaaaw :)

2009-08-30 | 15:58:12
Linn säger:

underbart, exakt som min familj. (öhm minus sexet, snarare aik..)

2009-08-30 | 23:12:41
Bloggadress: http://imunwritten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback